Školska biblioteka ima cilj i zadatak prikupljanja, obrade i davanja na korištenje knjiga, sa kojima raspolaže, kao i drugi knjižni materijal sa kojim raspolaže, učenicima,nastavnicima i na taj način unapređuje nastavni proces.
Cilj i djelatnost biblioteke je organizovanje programiranog nastavnog rada
kao osnov odgojno – obrazovnog procesa i transformacije učenika u subjekt obrazovnog rada, saradnju sa ostalim bibliotekama na nivou opštine i kantona je sastavni dio prirode biblioteke, kao ogranka odgojno – obrazovnog procesa i društva u cjelini.
U martu mjesecu održati okrugli sto na temu “Druženje sa knjigom”.U dosadašnjem radu školska biblioteka svojim radom uspjevala je odgovarati na zahtjevNastavnog plana i programa odnosno učeničkih potreba tokom školovanja.
Biblioteka je nailazila na velike poteškoće koje su posljedica zastarjelog i nepotpunog bibliotečkog fonda.Biblioteka ne raspolaže dovoljnim brojem naslova obavezne lektire od I-IX razreda (nekih naslova nema a nekih ima i više nego je dovoljno za potrebe naših učenika).
PROGRAM RADA BIBLIOTEKARA
- Razvijanje književnog fonda u školskoj biblioteca.
- Nabavka novih knjiga prema programu opremanja škole.
- Izrada Plana i programa organizacije susreta učenika sa književnicima,umjetnicima i javnim radnicima.
- Formiranje sekcije mladih bibliotekara i izbor rukovodstva.
- Izrada godišnjeg programa rada bibliotekara.
- Sređivanje knjižnog fonda po decimalnom sistema.
OBIM DJELATNOSTI BIBLIOTEKARA
- EVIDENCIJE:
- evidencija saradnika – članova biblioteke,
- izbor bibliotekarskog materijala na osnovu kataloga,
- prijem bibliotekarskog materijala,
- signiranje,
- lijepljenje markice signature.
- MANIPULISANJE KNJIGAMA:
- selekcija i raspored knjiga po fondu,
- pregled knjiga radi provjere za otpis,
- rokiranje i premještaj čitaoničkog materijala,
- smještaj novih knjiga u pólice,
- prelistavanje knjiga u cilju provjere ispravnosti,
- slaganje knjiga po evidentnom broju nakon korištenja.
-
- IZDAVANJE KNJIGA:
- upisivanje čitalaca,
- zaduženje po reversu,
- prijem knjiga od čitalaca,
- pomaganje čitaocu kod izbora knjige.
- OSTALI POSLOVI:
Ostali poslovi se odnose na mogućnost proširenja bilbiotekarskog rada i djelovanja na polju edukacije književnog djela djece, omladine i odraslih.
To su prije svega slobodne aktivnosti:
- organizovanje izložbi knjiga i publikacija najnovijeg izdanja nekog književnog djela sa opštine ili kantona,
- pripremanje školskog lista,
-
- formiranje kinoteke, nastavnog i kratkometražnog filma,
- nenormirani poslovi,
- organizacija rada pozajmne učeničke biblioteke,
- prikupljanje otuđenih knjiga, knjiga koje su odložene ili se ne čitaju kod kuće i slično,
- sakupljanje novčanih sredstava za obnavljanje – saniranje izgubljenih, oštećenih ili otuđenih knjiga,
KORIŠTENJE BIBLIOTEKE
- Svi učenici i nastavnici mogu koristiti školsku biblioteku, prema njenoj namjeni.
- Učenici razredne nastave ostvaruju saradnju sa bibliotekom preko svojih nastavnika, koji ih zadužuju i razdužuju sa posuđenim knjigama.
- Omladina i članstvo iz Poljica mogu sarađivati sa bibliotekom.
- Posuđivanje knjiga i časopisa biblioteke vrši se prema pravilniku o korištenju bibliotekarskog materijala, a nalazi se u biblioteci škole.
- Radno vrijeme bibliotekara traje 6sati i 5 minuta dnevno.
- Inače, radno vrijeme bibliotekara je 30,4sata sedmično, na izdavanju knjiga, časopisa, edicija i drugog bibliotekarskog materijala, na stručnim poslovima, nabavke, obrade i sređivanja knjižnog materijala.
-
VRIJEME IZDAVANJA I PRIMANJA KNJIGA
- Svi učenici,nastavnici,omladina i odrasli,mogu ostvariti saradnju sa bibliotekom, svakim radnim danom osim utorkaod 7,00 – 15,00 sati.
- Inače, rad biblioteke u punom kapacitetu, punom radnom vremenu, odnosi se na prilagođavanje vremena prioritetno za čitalačku publikaciju,tj.mogućnosti dolaska što većeg broja pravih ljubitelja i čitalaca knjige.
- Vrijeme izdavanja i primanja knjiga podrazumijeva i vremensko zadržavanje knjige na čitanju, te vrijeme vraćanja i prijema pročitanih knjiga.
Školska biblioteka raspolaže sa oko 9520 knjiga (knjige su nabavljene prema Nastavnom planu iprogramu za srpskohrvatski jezik) i u ovom trenutku sa postojećim fondom knjiga i naslova teško se može realizovati plan i program bosanskog,hrvatskog i srpskog jezika i književnosti.